18.3.2015

Securitaksen pääjohtaja luottaa teknologiaan

Alf Göransson on toiminut Securitas -konserin pääjohtajana vuodesta 2007 alkaen. Hän poikkesi Suomen Securitaksella maaliskuussa ja vastasi muutamaan kysymykseen koskien Securitaksen yhteistä kansainvälistä strategiaa ja turvallisuusalan tulevaisuutta.

Securitas on panostanut teknologiaan jo muutamia vuosia. Mitä tämän strategian avulla on saavutettu?

- Olemme edenneet teknologiaratkaisuissa paljon viimeisen kolmen vuoden aikana. Viimeisimmässä henkilöstökyselyssä 94 % kaikista alue- ja yksikön päälliköistä pitivät teknologiaan panostamista oikeana ratkaisuna. Eli yhteenvetona voidaan sanoa, että suunta on oikea.

Viimeisen kvartaalin aikana vuonna 2014 koko Securitaksen myynnistä 10 % tuli teknologia- ja kokonaisratkaisumyynnistä ja se kasvoi vuonna 2014 reilut 28 % verrattuna edellisvuoden myyntiin. Odotamme saman vauhdin jatkuvan tänä vuonna.

Miten näette Suomen Securitaksen turvallisuuskumppanina?

- Olemme vahva markkinajohtaja Suomessa ja meillä on ollut Suomen toiminnoissa jo useita vuosia hyvä johto. Mutta kilpailu turvallisuusmarkkinoista on kovaa, joten koko ajan on kilvoiteltava pitääkseen johtoaseman.

Miten näette turvallisuusalan roolin tulevaisuudessa?

- Turvallisuusala muuttuu erittäin nopeasti, nopeammin kuin moni tajuaakaan. Koska Securitaksella on vahvaa osaamista kaikista turvallisuuspalveluista pystymme integroimaan paikallisvartiointi,- piirivartiointi-, etävalvonta-, teknologia- sekä palo- ja pelastuspalvelut yhdeksi kokonaisratkaisuksi – sen avulla erotumme muista.

Meidän on oltava ketteriä toiminnassamme, koska niin meidän, kuin monien muidenkin toimialojen asiakkaat haluavat yhä enemmän ja parempaa palvelua edullisemmin hinnoin. Tähän haasteeseen meidän pitää pystyä vastaamaan. Ja henkilökohtaisesti olen erittäin mielelläni mukana tässä kehityksessä.

Miksi henkilöstökysely on tärkeä Securitakselle?

- Se antaa meille loistavaa tietoa henkilöstömme työilmapiiristä- ja olosuhteista sekä kertoo missä olemme hyviä ja missä voimme parantaa. Tulevaisuudessa panostamme yhä enemmän kyselyyn ja siitä saatuihin tuloksiin.

Takaisin